čtvrtek 22. září 2011

PO RÁNU - po ránu - stojí to za ránu..

           probuzení jedna "báseň". Moje dobrá žena Martina vstává do práce každý den. Brzo, relativně - pro mne je půl sedmá - no jak kdy, ale většinou brzo. I když nespím, jsem v KLIDU. Dneska ale hovořili v té pohromě domácnosti, v TV, o řeckých demonstracích a o tom, jak silně již jsou Řekové rozezleni na vládu. Prý důchodcům, kteří mají více než 1200 euro měsíčně, vezmou 20% důchodu. Byl jsem v klidu, ovšem jen do té chvíle, než mi v podvědomí, či kde, zachrastily kuličky počítadla. Pak jsem docela nadskočil, div že jsem se kafem nezadusil. No TOTO!!!! Dostali mě - takže jim, nebožátkům, ze zhruba 30.000 (v přepočtu na koruny) vemou celých 6000 - hajzlové! Budou najednou muset vystačit s pouhými čtyřiadvaceti tisíci - chudáci důchodci. Kdo by nešel demonstrovat?
          samozřejmě - debata. Místo poklidného rána a pomalého probouzení. Martina byla, kupodivu, na straně důchodců - já byl naopak "pobouřen" na nejvyšší míru drzostí takové demonstrace. Martina argumentovala (oprávněně) těžkým zásahem do zaběhnutého rozpočtu a tak dále. Mne především iritovala skutečnost, že na záchranu Řeckého hospodářství, skládá se celá Evropská Unie - tedy i já. Formou nepřímých (a nemalých) daní přispívám ze svého důchodu, který činí celých 312 euro (7800 kč) na přepychové důchody a platy státních zaměstnanců. Nakonec jsme se shodli, samozřejmě. Ti lidé se bouří "právem" protože jim vláda náhle, po letech nadmíru pohodlného života, sahá na  "SOCIÁLNÍ JISTOTY", kterými je dlouho korumpovala. Ve snaze udržet se u moci, dávala řecká vláda lidem "CHLÉB A HRY" -  ovšem na dluh. A dluhy mají tu nepříjemnou vlastnost, že se jednou musí splatit. Údiv nad takovou krátkozrakostí, nad nedostatkem zdravého úsudku, není na místě. Chovají se tak skoro všechny vlády. Ty které mají v názvu slovo SOCIÁLNÍ, nebo něco podobného, obzvlášť. To, že vedou zem ve které vládnou do "PEKEL HOROUCÍCH", nikoho z těch lidí nezajímá. Jsou OMÁMENI MOCÍ a že k tomu patří přepychový život a pohádkové příjmy, považují za samozřejmé právo mocných.
          Moje dobrá žena Martina je už dávno v robotě, kde ve stresu a pod tlakem nadřízených, plní své pracovní úkoly. To aby naše domácnost mohla fungovat. Já jako důchodce mohu doma uvažovat, co tak těm demonstrujícím Řekům, důchodcům, poradit. Je to těžké - být alespoň trochu spravedlivý. Snad aby požadovali od svých "ŠPIČEK" toto: Svojí politikou přivedli jste nás až sem a proto nyní VZDÁTE SE VEŠKERÉHO SVÉHO MAJETKU ve prospěch státu a začnete žít jako ostatní pracující. Kdo je v důchodovém věku, dostane průměrný důchod. Cha chá.... to by byla veliká švanda, a nejen v Řecku - kdyby všeliké "ELITY" vyšly do ulic a demonstrovaly za SVOJE SOCIÁLNÍ JISTOTY........... ano veliká legrace by to byla.
         ano, moje úvahy po ránu - raději bych měl jít dělat něco užitečného. Nebo vzít foťák a jít někam .... něco vyfotit. Určitě lepší činnost, než zabývat se "sociálním inženýrstvím" a podobnými zbytečnostmi. No jo - když já mám takový tajný sen. Prožít zbytek života někde, kde nepanuje neustálý shon a stres, kde se nekrade a nepodvádí, kde pojmy jako LÁSKA, PRAVDA, MORÁLKA, SLIB, nebo KRÁSA nejsou jen slova. 


                                                                                         tak zase někdy - děda.

Žádné komentáře:

Okomentovat