čtvrtek 29. března 2012

POMALU ABY I BROUČCI VSTÁVALI

     Když, konečně i já se zvedám. Akorát, že žádnej "kmotříček" nezaťuká ..... a když, tak nějaký kmotr. Nebo egzekůtor, hajzel....... naše peníze pobere, i televízor a potom zdrhne a miliony má - z našich. Všecky jich nakopat do řiti a .. .. .. .. .

     Ani nevím kde začít a čím - nějak se toho děje mnoho najednou. Chtěl jsem původně ještě trochu psát o návštěvě v Praze a o rozhovorech s přáteli. No jo, když ono je to už deset dní a denně se děje něco nového a v tom víru není tak nějak prostor k tichému a rozjímavému povídání. Co musím nakousnout, poněvadž se mně to stále připomíná, je otázka strachu a z toho plynoucí selhávání jedinců. Mluvím o tak zvané "době nesvobody" - samozřejmě - a o lidech, kteří, ač se aktivně podíleli na "ŽIVOTĚ DRUHÉ KULTURY", nebo na "ODPORU PROTI TOTALITĚ", podlehli "NÁTLAKU" EsTéBáků a začali s nimi spolupracovat. Udávat. Donášet, nebo se dokonce podílet na všelijakých "hrách" a provokacích Státní Bezpečnosti. Jasně, je to už dávno, tak co dneska s tím.
      Pokud jsem někdy s někým takovým po "revoluci" hovořil, zajímalo mne hlavně - PROČ ?
Znám jenom dva případy, kdy ti lidé pracovali pro STB za peníze. Pro pár mizerných zlaťáků....
atd. U zbytku těch, se kterými jsem mluvil, došli jsme nakonec ke STRACHU.  Jo - strach, v různých formách a podobách. Někdy bylo těžké pochopit a dobrat se ke skutečnému důvodu selhání a zrady. Vždycky to byl strach.
       Můžete mi věřit, že vím o čem hovořím. I já jsem musel čelit strachu, obavám o rodinu a tak dále...mohl bych tady popsat "mnoho stran" - ale neučiním to. Strach jsem skrýval a překonával, obzvlášť při pokusech estébáků mne zlomit vyhrožováním.: ".... máte dvě malý děti, nehody se stávají to přece víte, budou si hrát, pojede auto, srazí je, řidič ujede a co můžeme dělat, že jo pane Kožíšek....". Jindy to zkoušeli zase jinak "po dobrém", ale opět hráli na srtunku obav a strachu. Ostatně - posuďte sami. Ta básnička, co tady zveřejním (poprvé) - není sice poezií, ale myslím, že určitou vypovídací hodnotu má.
       Když už jsem o strachu začal, je třeba také zmínit skutečnost, že "revolucí" se situace zase tak moc nezměnila. Opět se STRACH používá k ovládání jednotlivců i celých pracovních kolektivů. Dokonce si myslím, že nátlak "strachem", je velice rozšířená a "vědecky vymakaná" metoda, kterou používat se nestydí ani velké, ani malé firmy. O tom, jak iluzorní je SVOBODA OD STRACHU, kterou nám zaručuje Charta Lidských Práv a Svobod, by měl někdo vypracovat ucelenou studii a výsledek zveřejnit. Ale dosti o tom.



        Slunečné a v pravdě jarní dny mne donutily, i přes můj handicap, vyběhnout do "humen" a pokoušet se foťákem zachytit ten přechod. Ten přerod zimy v jaro. Ne že by se mně to dařilo, ale stejně jsem si užíval radosti a štěstí z focení. V pondělí bylo mi cestovat k panu dochtorovi do Liberce, ale bylo přes den tak krásně a slunečno, že se mi nepodařila snad ani jedna fotka. Nicméně nějaké ukázky tu budou a také náznak nového období - nebo etapy? Investoval jsem totiž do legálního programu na úpravu a editaci - ZONER 14 - ne že bych to už nezkoušel, ale teď je to MŮJ program a už mám ve frontě několik (asi 50) fotek v RAWu - a já se to naučím.
       S Besinou bylo v posledních týdnech dost těžké pořízení. Měla "ty dny" a spády jak puberťačka. Věčně pokoušela se zdrhnout z dohledu aby, někde za rohem, dělala "PSÍ KUSY". Taky nás neustále provázela smečka psů nejrůznějších ras, podob a velikostí. Do obchodů bral jsem ji s sebou, neb jinak to nešlo. Což o to, v trafice nebo v železářství nikdo nic nenamítal, zato v sámošce nebo v masně jsem narazil na tvrdý odpor. Nicméně stačilo pár vět a téměř všude pochodili jsme dobře. 
        
O dění na scéně politické a o podobných událostech se mi psát nechce. Nechce se mi ani myslet na to, v jaké že zemi to žijem. Protože o lidech už leda-co vím, za ta léta, obávám se, že nás v blízké budoucnosti nečeká nic pěkného. Nemám ani radost a necítím žádné zadostiučinění, když se tu a tam stane něco, co jsem předvídal - ach jo. Vždycky se z fotografické procházky vracím (i když se sotva plazím) šťastný a ledva vstoupím do domu a slyším z televize ty "ZVĚSTI", mám po náladě. Je to taky jeden z důvodů, proč místo abych psal, nebo dělal něco kolem fotek, zalezu a pokud možno usnu.
      Tak a teď ta básnička - kdo nechce ať to nečte..........


............. a v gatích strach.

 Plyn tiše syčí - voda na kávu - a klid!
ty polonahá v šeru - líně
myšlenky krouží otrávené kouřem a
pivem.
Dnes nikdo nepřijde - žádní kazimrdi
budeme spolu v žlutém světle svíčky
Ty vláčná, nedočkavá - já ... ve střehu!
Teď bouchly dveře, někdo leze z auta
v slabinách vrže, čekám na kroky
na rány na dveře - už předem v hlavě buší!
a venku smích - soused se domů vrací.
Ten pocit úlevy - vděčný se k tobě tisknu
nic chvíli nevnímám, jen na mém tvého břicha kůži.
Pak ale znova - stále dokola
slyšíš? - ty kroky po zahradě.....
starý "FERDA" - ježek - rozum hlásí hlavě.
V slabinách vrže - v břiše divný kámen
s tou zátěží - zítra
do dne vykročím - bojuj vole - rozume!
v těch střevech zauzlených přece - 
nic zvláštního
JEN STRACH
ten pocit - někdy - tiskne ke zdi
a po ulici - jak kanálem a navíc - 
v každém autě, v každém pohledu - 
ta smečka - potměšilost slídilů.


Ech - furianti - poskočte si přece
s jednou rukou v tejle, s druhou na gatích
až do chvíle než ruka od osudí - loupne
po vás očima a drží.


Ten tanec!  "JUCH" jak rampouch od úst visí
tak furianti čeští - poskočte si přece
jen s kudlou v tejle - a s hovnem na gatích!


Bez radosti a jako v "domě smutku"
potichu se vytratit
propít se k zítra - s polštářem přes hlavu.
Zvracet do čisté jitřní rosy - když játry
pohne strach.
Vím - ta cizota bez břehů - zmizí
všechno se - jak dávno uloženo - zarovná
do jasných a pevných obrysů - 
Na cestě - 
za pastýřem stádo - 
za vozem prach  -
a krásné koňské koblížky.


Tak to je dneska nejspíš všecko - asi jsem to přehnal, bo je jedna hodina z půlnoci a mám dost.Tož zas někdy           dědaIvan

3 komentáře:

  1. Zdravím. Poslední článek na blogu je
    super a hlavně fotečky k němu jsou
    zahalené v krásném světle. Už se těším
    na další myšlenky. Poslední dobou
    jsem více připojen přes mobil a
    komentáře přímo na blog mě trošku
    zlobí tak komentuji zde :-) ,ale zato
    skvěle fungující rss čtečka mě okamžitě
    informuje o novém článku a to je po
    ránu příjemné počtení, místo denního
    tisku, který ostatně stejně nečtu.
    PŘEJUOPĚTZMOBILUHEZKÝDENADOBRÉSVĚTLO/
    FRANTISEK // Než jsem toto dopsal tak mě zase odpovídá facebook, že "údržba serveru" no a teď se tak den zase nepřipojím. Poslední dobou poměrně často a hlavně poté co na něm zveřejním odkaz nebo svůj názor na politickou scénu, až mě to připadá podezřelé. Tak zkusím blog "TEĎ"

    OdpovědětVymazat
  2. Jé mám radost, konečně se mě podařilo přidat příspěvek na blog z mobilu . Ještě jednou krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky - vždy potěší odezva, byť je jakákoliv - a když se líbí i s fotkama, tak je to závazek. :-)

      Vymazat