neděle 26. června 2011

CO TO TU VLÁDNE - 2.

pěkný počasí to máme
          Mohlo by se zdát, že chodím stále dokola a do psaní se mi nechce - nezdá se, je to tak. Dívám se z okna a pozoruji všelijaké ptáčky jak poskakují po větvích zborcené břízy a kdoví co tam hledají. Nemám chuť psát o věcech nehezkých a venkoncem i smutných. Navíc je mi už pár dní hrozně. Lidské tělo je vůbec divně udělané. Jakmile se mi udělá "šoufl" tak nějak "fyzikálně" ihned se přidá i ta druhá část osobnosti. Ta "psychiatrická". To pak bych jen spal a spal a nic do mně není.
         Můj "pracovní pultík" je, z mnoha důvodů, u okna a zády k televizi. Takže se na ni nemohu a hlavně nemusím dívat. Teda pokud nechci. Ale ji slyším a kolikrát se musím silně ovládat abych nevstal a neprohodil ten prokletý "aparát" oknem. Jenže - no nebydlím tu sám - a pak, hrozně rád se dívám na pohádky pro děti. Ne na všechny, samozřejmě, ale stejně..... například včera večer (pěkně z polohy vleže) sledoval jsem již asi po sté ruskou klasiku "MRAZÍK". Teď mě tak napadá a marně počítám v kterém-že roce viděl jsem tento "skvost" po prvé. Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když uvedu rok 1967. Takže zhruba 45 let - co všechno se za tu dobu změnilo, vzniklo, zaniklo - kolik mocných a slavných upadlo za ten čas v zapomnění. Stejně, že je to pohádka ruská mi nevadilo nikdy, dokonce ani po okupaci v osmašedesátém a to mi vadilo úplně všechno. Zajímavé je taky to, že ani Rusákům ani bolševikům se za leta letoucí nepodařilo nás přesvědčit, myslím skutečně přesvědčit, abychom přijali za svůj nějaký jejich model žití. A to byli u moci. Myslel jsem si, že naše demokratická tradice je příliš silná, než aby...ále co. Pár let po "REVOLUCI" a ejhle. Bez nucení a nařizování tu u nás funguje "GUBERNÁTORSKÝ" systém i s "GUBERNÁTORY" a se vším co k tomu patří včetně obludné korupce a občasného "vyzmizíkování" odpůrců. Ach jo - pořád se učím.
Nevím jak by se tvářil, kdyby jen tušil
          Nedá se nic dělat, musím odložit domácí oděv a vypravit se do města ("pro šafrán a trochu toho zázvoru - děvenka moje starostlivá") - eech, to byl jen žert. Musím někde koupit cikára a snad i kus chleba, bude-li.
           No vida, pro šafrán a byla z toho docela pěkná, mokrá procházka. (Stejně by mně zajímalo, co to je za auta a co tam na tom "popravišti" pořád dělají. Válí se tam kolem lavičky dost všelikého svinstva, až jsem měl strach pustit Besinu na volno, aby si chudinka něco nebodla do tlapky, nebo nedej bože nesežrala cos nejedlého. Jo jo, dějou se kolem věci.) Na štěstí se i v počasí pod psa dá tu a tam něco nafotit. Například za květinářstvím už dozrává rybíz a říkají, že počasí už má bejt lepší. Jsem zvědavej, jestli se někdo z Kluků zmátoří - že by se třeba vyrazilo něco pěkného, někde u Křinice, nebo u Kamenice..........
            Tak pro dnešek to nechám být a snad zas někdy brzo......... děda      

2 komentáře:

  1. Zdravím vás, při tom čtení o bolševicích jsem si vzpoměl, byl jsem kdysi pracovně v CCCP a tamní ředitel knihovny mi ukazoval jakousi učebnici. Nevím už, snad čítanka, co jsem si, ale zapamatoval byl článek o Československu a pod ní fotka kde byl zablácený špinavý chlapec..."pěkné ideologické učivo" xixi.
    Ivan

    OdpovědětVymazat
  2. Inu ano - mocní (měl bych to dát do uvozovek) tak tedy "MOCNÍ" tohoto světa užívají své moci šířením LŽÍ - především. A to ať již se týká informací o sobě či o někom jiném. Je to ubohé, leč účinné.:-(

    OdpovědětVymazat