čtvrtek 23. června 2011

SLIBY - CHYBY - vždy je tady nějaké ALE

    Jak je člověk maličkej proti rozmarům přírody. Psát slíbené "politické" povídání...VČERA ?
No - sotva jsem si k tomu sedl, začalo se chmuřit, brumlalo to v nebi a než jsem všechno povypínal (neb po zlých zkušenostech s místní ČEZosítí tak činím pokaždé, blíží-li se bouře) tak začala docela mela. Bouřka jak malovaná. Vítr cloumal nejen stromy na zahradě, ale chvílema jsem měl dojem, že to chaloupka nevydrží. Vrzalo to a skřípalo až nakonec rána jak z děla a "HUP - RUP" měl jsem plnou zahrádku větví. O tom že začal  vypadávat proud se ani nezmiňuji, bo to je tady normální. Udělali jsme si s mámou černou hodinku. Elektriku nakonec zapnuli až dneska po desáté hodině. Co na to lednička jsem se raději neptal, jen vytřel tu louži. Za ranního světla bylo možno zhodnotit, co všechno bouřka natropila. Pěkné - opravdu.

Z mé břízy ubyl zase notný kus i s rozkošatými větvemi. Jen jak tu hrozbu, visící na větvičce, sundat dolů aniž bych utrpěl úraz. Nebo někdo jiný. Nebo, nedej Bože nějaký automobil, nebo budova. To by bylo řečí......
    Když jsem pak s Besinkou prošel obvyklou trasu - TRAFIKA - SÁMOŠKA - PEKAŘ - bylo mi jasné, že se živel prohnal městem neberouce si servítků. Jistě, mohlo to dopadnout i mnohem hůř a tak, vyslat kamsi do prostoru pocit vděčnosti.
     Protože dřevorubec (bývalý) obcházel jsem tu naši zlomeninu snad půl hodiny. To proto, abych určil naprosto přesně kde poprvé říznu. Start pilky HUSQARNY -  ještě jeden kontrolní pohled - a přesně vedený řez do té nejnapruženější větve. (Chtěl jsem použít slovo NEJNAŠPRAJCOVANĚJŠÍ - leč nepoužil). Dopadlo to, jak jinak, naprosto výborně a celý ten balík větví i s kusem kmene svalil se přesně tam kam měl a kde nenapáchal větších škod, než bylo nutno. Čeká mě ještě dost práce. Větve i kmen se musí rozřezat na kousky, ovšem ne dnes.
       No prosím - kousek života popsán a kde je tam nějaká politika. Kdepak, jak o něco jde, tak jdou (napadlo mne jenom jedno skutečně výstižné slovo - ovšem nelze použít) stranou a člověk se stará o to, aby byly věci v pořádku a pokud možno na svém místě. Při té příležitosti mne napadá "kacířská" myšlenka. Jestli oni ti politici nebyli původně určeni k tomu, aby se starali, tak nějak ve velkém o to, aby byly věci v pořádku a pokud možno na svém místě. No jestli ano, tak už to dávno všichni zapoměli a mi, teda ti malí a obyčejní máme problém. A to teda VELKEJ. 
Nemám dneska na to abych pokračoval - sil ubývá rychleji a téma, které se rýsuje není lehké. Ani lehké ani jednoduché pro člověka, který nikdy politiku nestudoval a celé toto téma je mu vlastně docela cizí. Připadám si jako poutník který se ocitl po prsa v kopřivách a sotva lze očekávat, že mne vytáhne z bryndy zase nějaká přírodní událost.
inu a pod čarou, jak se říká, měl bych jednu připomínku, snad i prosbu ke čtenářům tohoto BLOGU - překonejte odpor k registraci a komentujte přečtené a ovšem i názor na obrázky mne zajímá. Víte ono bez zpětné vazby se cokoli špatně dělá - možná to dokonce platí i o té politice.                                                                                         děda
     

Žádné komentáře:

Okomentovat