sobota 25. června 2011

"CO TO TU VLÁDNE" - (verš z Oni se k sobě tulej - S. Karáska)

      když nevím kam jdu - tak jdu vždycky oklikou.............


jsou věci které mne dokážou naplnit spokojeností
Včera jsem večer, ba až hluboko do noci, nemohl spát, ale ani bdít. To mně někdy "tymojeprášky" dělají. Možná by nějaký lovec "haluzí" zajásal, kdyby ho navštěvovaly takové ty sny - nesny, vidiny - nevidiny, iluzorní rozhovory s velmi podivnými lidmi nebo i nelidmi. Mě to teda spíš drtí. Kdyby se to alespoň dalo zaznamenat, ale to nedá. Nedá se to použít ani později, protože i když si vzpomenu o čem to bylo, v denním světle mi to připadá tak praštěný a mimo, že se tím odmítám zabývat byť i jen teoreticky. Natož o tom psát. Na druhou stranu (všechno má vždycky dvě strany) ta otevřenost, nebo jak to nazvat, mi v "normálním" stavu chybí a často těžce hledám slovo, nebo výraz, který by přesně vyjádřil to co mám na mysli.
jsou věci které mne naplňují bázní
Abych si trochu usnadnil to povídání o politice, či politicích - tedy hlavně o tom kde a v čem to vlastně žijeme, zvolím okliku. Moje oblíbené rčení, neboli "HLÁŠKA" je: " znám bezva zkratku, je to sice dál, ale za to horší cesta." Tohle bude taky taková "zkratka".
jsou podivné předzvěsti
Martina mi dneska vyprávěla docela otřesný příběh klienta, který se dostal do EXEKUČNÍ pasti, je naprosto v prdeli a bez jakékoli naděje na rozumné řešení svého problému. Nemohu tady uvádět podrobnosti, ale co mohu říci je, že člověk je to poctivý, velmi pracovitý, nenáročný a HODNÝ. Snáší tu šílenou bezmoc a beznaděj s úsměvem (i když trochu trpkým) a s vírou, že přece -  když bude hodně, tvrdě a poctivě pracovat, musí se jeho "ÚDĚL" brzy zlepšit. Slovo úděl jsem zvýraznil proto, že on by takový výraz nikdy nepoužil, snad ani tehdy, kdyby věděl co znamená. Píšu o tom proto, že takový člověk, který nikdy nikomu neubližuje a nikdy nikoho nešidí ani nekrade, se jenom díky své poněkud prosté naivitě, dostal do "sraček" a bude trvat hodně dlouho, než se z nich vyhrabe. Ještě roky bude žít z minima, kdy z "ruky do huby" zní jako rajská píseň o přepychu. Mně to přišlo až k pláči nespravedlivé - vždyť znám tolik lidí, kteří jsou všechno jiné, jen ne poctiví, pracovití a hodní. Jejich svědomí (pokud ho mají) je obtíženo mnoha špatnými činy o kterých se ví. Přesto si žijí v přepychu a dostatku, požívají výhod a moci, kterých nabyli velmi, velmi nepoctivě. Ano znám takové a každý někoho podobného také zná. Jak je možné, že gaunerům projde beztrestně téměř všechno, že lidé, kteří by, podle pravidel měli chodit "kanálama" se nám ostatním smějou drze do očí. 
a také podivná podobenství
Tak - konečně jsem se dostal k tomu, o čem vlastně píšu. Protože když člověk uvažuje o tomto fenoménu a vidí problém, má větší či menší potřebu nějak se k tomu "postavit". Nebudu a ani neumím rozebírat celou složitou problematiku - nejsem politolog.  Jen se pokusím vyslovit v několika větách názor na to kde vlastně žiju a co to tu vládne. Rád bych se dobral k nějakému závěru. 
Snad to bude někoho zajímat a doufám také, že své povídání dopíšu....takže příště   děda 





Žádné komentáře:

Okomentovat