neděle 17. července 2011

NEDĚLE - "když se podaří - co se dařit má ......"......

........tak to bacha - to snad néééé........takovéto asociace bych si vyprosil! Navíc vlastně nikdo neví, zda se zadařilo,čili nic. Dávám zde do placu několik obrázků pořízených v útrobách zámeckých. Docela by mne zajímala role této impozantní budovy v dějinách České Kamenice. Je totiž bezesporu součástí historického jádra města a pokud mne nešálí zrak a zlomky vzdělání, bude stavbou spíše renezančního typu.

      Ojedinělou možnost pohybovat se a fotografovat uvnitř jedné části zámku, dostal jsem čirou náhodou. Kapela, která zde má zkušebnu, nechala si zhotovit nějaké "reklamní" fotografie a mne vzali PROFÍCI s sebou. Zatím co řešili nasvícení a dekorace pro NEVŠEDNÍ snímek, mohl jsem nerušeně bloudit prázdnými chodbami, nahlížet do místností a vstřebávat atmosféru. Mimo špíny, oprýskané barvy a dalších atributů opuštěnosti nebylo zde k vidění zhola nic. Snad jen zkušebna stojí za trochu pozornosti. Také špinavá a zčásti rozbitá okna skýtala tu a tam nějaký ten motiv. Mrtvý hmyz v zaprášených pavučinách a torza nejrůznějšího potrubí. Co s tím  Za okny slunné odpoledne a uvnitř šero. Ve dvorech a uličkách okolní zástavby daly by se fotit celé reportáže a tady......obdélníky světla vypálené do prachu podlahy a průhledy několika místnostmi - dveře, dveře a zase dveře - a také velice složité světlo. Trvalo mi hodinu, než do mne trochu vstoupila místní atmosféra. Mají ta místa svého ducha, náladu....jen mě to tentokrát trvalo dost dlouho.
 Co jsem všechno nafotil vlastně ještě nevím. Čeká mne ještě hromada práce. Roztřídit stovku snímků na ty nadějné a na ty nezdařené a pak také úprava světel a barev tak, aby se daly fotky použít. Aby duch místa stal se na tolik zřetelným a zjevným, že  "promluví".............
    Českokamenický zámek má všechny znaky pevnosti a když jsem okny pozoroval "hemžení" v podhradí, jistě ne bez opodstatnění. V minulosti určitě a v době dnešní.... mně bylo divné, že mnohá z trubek, tu a tam trčící ze zdi, je dodnes osazena šroubením, či ventilem z "drahého kovu". Protože u nás občas zmizí kov stejného druhu i z domů obydlených, musel jsem v duchu pochválit předvídavost dávných stavitelů.
  Juž jsem si chtěl pochvalovat jak mi to pěkně a bez problémů jde a vida....právě mi někam zalezlo pár ilustračních obrázků - "a více nebylo jich"- Proto je třeba držeti se moudrosti předků. NECHVAL DNE PŘED VEČEREM se říká a já chválil...... takže takhle - obrázky do dalšího kola.
děda

1 komentář:

  1. Tato podivná úprava vznikla ještě podivnějšími cestami. Utekly mně obrázky a text se promněnil jak v písmu tak v barvě - takže byl téměř nečitelný. Vím, je to ošklivé ale zase ať to každý vidí jak s tím zápolím. děda

    OdpovědětVymazat