neděle 7. srpna 2011

TO JSOU VĚCI - něco se vznáší v ovzduší

Bude jedenáctá k půlnoci a vlastně bych se už neměl pokoušet  něco psát - jenže! - ta moje záda se neptají kolikátá hodina odbila a já musím využít každé chvíle která je mi dána. Vlastně....
nemusím. To je jenom takový obrat, že.

Ráno byl jsem se sousedem na HOUBÁCH - no nic moc, abych se přiznal - Krásně jsem se kochal raním lesem a ani po těch houbách moc nepátral. Domníval jsem se, že když se z CHKO stává Národní Park, změní se režim hospodaření a pokaždé mne šokuje, co všechno je v takovém parku možné. Jednou si budu muset udělat čas a zjistit jak to vlastně všechno je. Přemýšlel jsem si o "generální stávce" a o tom jaké požadavky by měly zaznít především. Zda zahrnout ochranu přírody mezi priority. Skutečnou ochranu, nezávislou a bez vazeb na finanční toky. Vážně se zabývám myšlenkou na to, že se přidám. To ovšem znamená  především se spojit s  vyzyvatelem a ujistit se, že myslí celou  věc opravdu vážně. 
Když jsem večer zapnul PC a přečetl si onu šílenost, kterou o sobě napsal pan Račok, přišlo mi na mysl i to, že onen svolavatel GENERÁLNÍ STÁVKY , by mohl být "blázen". Nejsem samozřejmě odborník na poruchy duševní, ale i naprostý laik si musí chtě, nechtě povšimnout jistých příznaků chorobného jednání u některých našich předních POLITIKŮ. Ostatně dějiny mnohdy takovou "diagnozu" potvrzují. Takže by mne taková skutečnost ani příliš nepřekvapila. V každém případě pociťuji svoji nevzdělanost jako těžký handicap.

Takže - abych se dostal k jádru věci. S tím, že situace v této zemi je neudržitelná a vyžaduje radikální změnu, z celého srdce souhlasím. Také je mi jasné, že nebude lehké takovou změnu provést a to především proto, že touha po majetku a bezpracném zisku je hluboce zakořeněná napříč populací této země. Sobectví a touha ovládat druhé je, bez ohledu na sociální zařazení či vzdělání, nejrozšířenější vlastností a charakterovou vadou. Není mi proto tak docela jasné, kde vzít dostatek schopných REFORMÁTORŮ, abychom se nedostali z bláta do louže. Ne že by v této zemi nežili dobří a CHARAKTERNÍ lidé. Zcela určitě ano, ale jak je rozlišit od kariéristů a ziskuchtivců, to opravdu nevím. Dalším oříškem, který bude třeba rozlousknout, je všeobecná podpora té nové, ať už jakékoli vládě - jak znám své SPOLUOBČANY.... jsem velmi skeptický. To nemluvím o spoustě podrobností, které je do té doby třeba promyslet a připravit. Můžete mi věřit že to není jen tak a také mi můžete věřit, že bez pořádné přípravy a zajištění do ničeho nejdu. Už jsem to jednou zažil a taková zkušenost, kdy vám rozkradou, rozmělní a na ruby otočí "SEN O ŽIVOTĚ", je na jeden život až, až.

Na druhé straně je ovšem  nutností NĚCO UDĚLAT A ZABRÁNIT NAPROSTÉ A OBÁVÁM SE ŽE I NENÁVRATNÉ DEVASTACI TÉTO ZEMĚ. Proto cestou tohoto mého povídání vyzývám čtenáře a spoluobčany: Prosím, přemýšlejte o tom, jak pokračovat v této zemi, kterou miluji,  je mou VLASTÍ a DOMOVEM.  Otázka nezní co nechci, ale jak udělat správně to co chci, aby zde mohly žít spokojeně i naše děti......no pro dnešek dost     děda

Žádné komentáře:

Okomentovat