neděle 28. srpna 2011

TO NEJDE zůstat nad věcí

            tož nejprve snad abych se omluvil čtenářům. Těm stálým i těm ostatním za prodlevu v povídání. Zrovna když se nacházím prakticky v centru událostí, tak říkajíc celostátního významu. "I PRD VELEBNOSTI". To co se tady stalo a děje, děje se myslím i jinde. Jen snad poněkud méně razantně. Pravda ovšem je, že díky pozornosti médií se náš region dostal do centra pozornosti celého národa a tím, možná, neuniknou zdejší PROBLÉMY těm, kteří mají v popisu práce se jimi zabývat.
            Když zalistuji ve svém povídání trochu zpět....ale ne, to bych byl pěknej hajzl - radost z toho, že na má slova..... ne to opravdu nemám. Radost z toho, že eskaluje násilí a že se k nám do "Výběžku" stahují všelijací "náckové" a podobně, může mít zase jen "nácek" nebo blázen.
            Do psaní se mi tentokrát nikterak nechtělo a vlastně doposud nechce. Jenže abych došel jistého klidu a mohl (třeba pozítří) pokračovat již o něčem jiném, musím se s událostmi posledních dnů vyrovnat. Jak jinak, než že se pokusím o tom napsat.
            Popisovat skutečnosti stokrát popsané v médiích nehodlám. Mohl bych ovšem popsat, kdybych to uměl, jak média a speciálně TV překrucují, upravují a doplňují fakta tak, aby byla co nejdramatičtější a sledovanost zůstala co nejvyšší. Zpráva o napadení a zmlácení té party mladíků přesilou cikánů mne zarazila, spíš než překvapila. Svým způsobem jsem to čekal (po událostech v N.Boru a Varnsdorfu) jenom ne tak brzo. S arogancí a vyzývavostí těchto (já jim od jisté doby říkám dýleři) výrostků mám ,Bohužel, osobní zkušenost a ty dva - tři roky jsem se měl opravdu co držet, kdykoli jsem někoho z nich potkal. Musím se smát, když slyším ty spory a "klábosení" o tom kdo je jaký rasista. Pokud se mne osobně týká - nikdy jsem s tím problém neměl (a kdo tady u NÁS má paměť to ví) ovšem od jisté doby jsem začal rozlišovat. Není to o barvě nebo příslušnosti k rase. Je to o způsobu chování a vystupování. Také o způsobu "obživy". Pociťuji přímo fysický odpor k dealerům drog ale i k feťákům, k "lapkům" všeho druhu. Není to příjemný pocit, to mně může každý věřit.
             Abych se vrátil - Šluknovský Výběžek je "region rázovitý" a přesně to vyjádřil svolavatel pátečního shromáždění na rumburské náměstí.: "Jsme kraj chudý, práce tu není a politici, kteří si myslí, že jsou tady platy průměrné, tak ti ať sem jdou bydlet a pracovat, pokud práci seženou. Víc jak 12 - 15 tisíc jim nikdo nedá." To je pravda, smutná, ale pravda. Navíc jsou tu životní náklady většinou ještě vyšší než jinde, protože chybí konkurence. A do této bídy přivádějí "developeři" a podobná ziskuchtivá sebranka stovky dalších (sociálně vyloučených) lidí, bez prostředků, pracovních  návyků a o poctivosti hovoří jasně nárůst kriminality o mnoho desítek procent. Ach jo. Nejvíc mně šokuje, že tito "TAKY PODNIKATELÉ" dostávají za svoji protispolečenskou činnost od státu odměnu v podobě DOTACÍ, či jak se tomu  oficiálně říká.
             Dostat na rumburské náměstí přes tisícovku obyvatel, tak tomu říkám výkon a je z toho jasné jak je obyvatelstvo nespokojené, ba nasrané. Kdyby nebyla situace tak vážná, určitě bych si to, a nejen já, náležitě užíval. Jenomže sranda končí tam, kde začíná jít do tuhého. Těch holohlavejch pořezů kdoví odkud tu bylo docela dost. Pan Starosta by si měl pořídit mluvčího a taky poradce pro komunikaci. Nemuseli ho vypískat jeho vlastní voliči. Přitom, pokud mohu soudit, je v této záležitosti velmi aktivní a snad i s jakousi nadějí na to, že se něco začne řešit. Požadavky obyvatel výběžku citovat nemohu, protože doslova si to nepamatuju. Snad to bude někde v novinách. Iluze si nedělám - na fungování tohoto státu mám svůj názor a to by se muselo UŽ NĚCO PŘIHODIT abych ho změnil. Nicméně jsem v této věci zajedno se svými spoluobčany. I já jsem pobouřený a nasraný. 
 Pořídil jsem pár fotografií z pátečního shromáždění a pro odlehčení taky pavoučka. Visel mně přes cestu, když jsem byl v pátek ráno v lese s Besinkou. Škoda, že se ve větru moc houpal.





P.S.Jistě bych mohl psát a psát, ono je o čem, ale vážně - opravdu vážně se mi do toho nechce.          

Žádné komentáře:

Okomentovat